Testimonials 

Lees de ervaringen van FMCG-innovators

Anna Larsson

Tetra Pak I Noorwegen
“In-store onderzoek is een complex domein, en er zijn niet veel onderzoeksbureaus die dit aanbieden. Wat mij aanspreekt aan de methode van Bamboo Brands is dat zij in één onderzoek inzicht kunnen verschaffen in zowel de oriëntatiefase in de supermarkt (first moment of truth) als het thuisgebruik (second moment of truth).”
bar-le-duc-thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland
"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
unilever testimonial

Tamara Vieveen

Unilever I Nederland
"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."
yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li

Tetra Pak  I Nederland
"Het onderzoek heeft ons en de fabrikant inzicht gegeven in de koopintentie, op zowel verpakkings- als productniveau. Ook zagen we – tegen onze verwachting in – dat de resultaten per retailer verschillend zijn."
Mark de Vos, Van Delft Bakery (1)

Mark de Vos

Van Delft Chocolates & Bakery I Nederland
"We hebben nuttige inzichten gekregen over het prijspunt en de basisrotatie van onze innovaties. Een van de innovaties verschijnt binnenkort op het schap. Dat was zonder dit onderzoek nooit gelukt."

Lydia Capasso 

The Kraft Heinz Company I  Nederland

"Met een agile aanpak heeft Bamboo Brands ons geholpen met het testen van twee concepten op het winkelschap. Het team is tot het uiterste gegaan om een succesvolle test te realiseren."

Vincent van Meurs

Cloetta  I Nederland
"Executie valt of staat als je een Validation Assessment in 20 winkels tegelijk uitvoert. Wij zijn zeer positief over hoe Bamboo Brands dit heeft aangepakt."

Esmee Roovers

Hero I  Nederland & België

“Bamboo Brands heeft ons geholpen om een babyvoedingconcept te testen in Nederland en België.  Het dashboard dat ze beschikbaar stelden was overzichtelijk en als we extra vragen over de data hadden dan pakten ze dit proactief op.”

Vinay Dharampal

Royal Smilde l Nederland

“Bamboo Brands heeft ons geholpen met een in-store Discovery Assessment van twee concepten in twee verschillende categorieën. De resultaten waren erg verrassend en positief om er intern een vervolg aan te geven."
portretfoto van Rocus Troost Jamael Food Group

Rocus Troost

Jamael Food Group | Nederland
"Dankzij het onderzoek van Bamboo Brands is mijn onderbuikgevoel bevestigd met feitelijke onderbouwing. Je kunt zelf in een concept geloven, maar het is de consument die bepaalt of het succesvol wordt."



Simone Pieters

The Kraft Heinz Company I Italië

"Bamboo Brands heeft voor ons in Italië een in-store Design Discovery Assessment uitgevoerd voor een nieuwe verpakking. We kijken terug op een prettige samenwerking."




Fu Ying Chi

Lassie I Nederland

"Bamboo Brands heeft voor ons een waardevol Price Validation Assessment uitgevoerd. Het onderzoek heeft ons onder andere laten zien tot welk punt we moeten afprijzen. Daarnaast heeft het ons belangrijke inzichten gegeven om intern de strategische discussie aan te gaan en een stap verder te brengen.”


Audrey Jackson- Pownall

Friesland Campina I Frankrijk 

"Bamboo Brands heeft uitstekend werk geleverd bij het managen van een complex project, was zeer flexibel en paste zich aan de vele veranderingen en uitdagingen die op onze weg kwamen."

Kristel Peters   

Stegeman I Nederland

"Om onze huidige productverpakkingen te optimaliseren heeft Bamboo Brands voor ons een verpakkingsonderzoek uitgevoerd. We zijn tevreden met het onderzoek en de samenwerking."



Marius Tan 

The Kraft Heinz Company I Nederland
"Ons doel was om twee innovatieve concepten te testen met een Concept Validation Assessment. Hierdoor kregen wij op een snelle manier solide inzichten die ons verder hebben geholpen."

Huub Klijs   

Cloetta I Nederland

"Bamboo Brands was in staat om binnen een aantal dagen een in-store Design Discovery Assessment uit te voeren om een nieuw verpakkingsdesign te toetsen onder de categoriegebruikers."


Francesco Meschieri

The Kraft Heinz Company I Italië

"Bamboo Brands heeft een Design Discovery Assessment uitgevoerd voor Kraft Heinz Italy. Een van de dingen die ik het meest heb gewaardeerd is dat Bamboo Brands onze behoeften écht wilde begrijpen en voor ons een aanpak op maat heeft gemaakt."

Carine van der Staaij

Friesland Campina I Duitsland
"We zijn erg blij met de samenwerking met Bamboo Brands; ze zijn flexibel, betrouwbaar en proactief. Je kunt merken dat het team er bovenop zit, en dat geeft ons een gerust gevoel.”


Richard Duplock 

Friesland Campina I Duitsland 

De aanpak die door Bamboo Brands werd gebruikt, stelde ons in staat om te testen en valideren met behulp van real-life live data - in plaats van een meer theoretisch geclaimde shopper-studie. Dankzij de inspanningen van Bamboo Brands kunnen we de real-life testdata te gebruiken en nu over te gaan op implementatie en opschaling. ”

Domique van Bree

Frio Food I Nederland

"Bamboo Brands heeft met hun kennis en kunde onze vraagstukken in een duidelijk onderzoeksplan gezet en een gedegen onderzoek uitgevoerd. Alles wat wij hebben gevraagd is in een zeer kort tijdsbestek opgezet en uitgevoerd."


Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie-inspiratie opdoen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Laat je gegevens achter: