United Soft Drinks zet Discovery Assessment van Bamboo Brands in

United Soft Drinks zet Discovery Assessment van Bamboo Brands in

Voor United Soft Drinks heeft Bamboo Brands een onderzoek mogen uitvoeren om meer inzicht te krijgen in de triggers en barrières die een consument heeft ten opzichte van de Bar-le-Duc PET flessen. Lees de ervaring van Thari Hesselink, Senior Brand Manager bij United Soft Drinks.  

Bar-le-Duc is opgericht in 1966. Al vele jaren komt het water van Bar-le-Duc uit de bron op de Utrechtse Heuvelrug. Naast de pakken mineraalwater die Bar-le-Duc verkoopt hebben ze ook verschillende varianten PET flessen in hun assortiment. Bamboo Brands heeft voor de 1 en 1,5 L variant een kwalitatief onderzoek mogen uitvoeren.

Hoofdvragen

Om een gevalideerd antwoord te vinden op de vragen van United Soft Drinks is er samen met de klant een passende onderzoeksopzet gemaakt. Hierbij stonden de volgende hoofdvragen centraal:

  • Wat zijn de belangrijkste drivers en barrières voor het (niet) kopen van BLD PET flessen?
  • Zijn de consumenten bekend met BLD? Wat voor associaties hebben ze bij het product?
  • Valt BLD (PET flessen) op in het schap? Wat voegt BLD toe aan het water schap en de concurrenten?
  • Wat voor afwegingen worden er gemaakt voor het schap?
  • Zijn er prijs barrières? Zijn mensen op zoek naar aanbiedingen?

Onderzoeksopzet

Er is voor dit onderzoek gekozen voor een zogeheten Discovery Assessment. Een kwalitatief onderzoek waarbij gedurende 2 dagen in 6 verschillende winkels 123 shoppers zijn geïnterviewd.

Thari Hesselink deelt haar ervaringen over onze aanpak:

"Het verliep hartstikke soepel. Het was kortdag, maar daar zijn jullie meteen bovenop gesprongen om mij te helpen om snel antwoorden te krijgen voor gesprekken die er waren. Dat was superfijn!"

Toepasbare inzichten

Deze Discovery Assessment heeft kwalitatieve inzichten geleverd waarvan een aantal nu al toegepast worden bij de klant.

Thari vertelt:

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."

Meer informatie

De resultaten van het onderzoek behoren toe aan onze opdrachtgever. Wil je meer weten over dit type onderzoek? Lees meer over de Discovery Assessment. Of neem contact op met Chantal Risseeuw, Chief Commercial Officer bij Bamboo Brands, via chantal@bamboobrands.com.


Over de schrijver
Theo Toering is Founder & Managing Director of Bamboo Brands B.V.
Reactie plaatsen