Chantal Risseeuw-Boer Bamboo Brands

Post Launch Evaluator

Verbeter de performance van recent geïntroduceerde innovaties

Staat jouw innovatie al op het schap, maar presteert het niet naar verwachting? Laat een Post Launch Evaluator uitvoeren. Na dit onderzoek weet je aan welke knoppen je kunt draaien om je concept tijdig te optimaliseren.
consument-voorbeeld1

Wat is een Post Launch Evaluator?

Een Post Launch Evaluator is een type marktonderzoek dat je inzet om verbeterpunten te ontdekken voor bestaande concepten.

Het onderzoek vindt altijd in een real-life testomgeving plaats, namelijk op de winkelvloer of thuis bij de consument. 

Op basis van jouw vraagstuk stellen we een onderzoek op maat samen. Dit kan zowel kwalitatief als kwantitatief van aard zijn. 

Inzicht in consumentengedrag

Voor sterke onderbouwing naar retailers

Snel resultaat

Ons team is flexibel en volgt jouw planning

Real-life testomgeving

Op de winkelvloer en/of thuis bij de consument

Interview consumentengedrag

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Ontdek welke associaties consumenten hebben met jouw product
  • Test of jouw product beter presteert in een ander schap
  • Leg een aangepast design voor aan consumenten
  • Test of jouw product beter presteert met een andere prijs
  • Laat consumenten jouw product thuis testen en meet de gebruikservaring
  • Test bij welke prijs consumenten overstappen op jouw product of de concurrent

Wat levert het op?

Je krijgt snel inzicht in de oorzaak van tegenvallende rotatiecijfers én concrete actiepunten om je concept te optimaliseren. Na dit onderzoek weet je dus aan welke knoppen je moet draaien om je product succesvol te maken. Denk bijvoorbeeld aan een wijziging in het design, de prijs, de keuze voor het schap of de categorie of de smaak van het product.
Ik wil meer weten
Maak een afspraak

Onze werkwijze in 5 stappen:

1. Set-up & planning

Als je concept niet presteert naar verwachting is het zaak om snel actie te ondernemen.  Ons team is flexibel en schikt zich naar jouw planning. Op basis van jouw wensen en onderzoeksvragen stellen we een onderzoek op maat samen, met een sluitende planning. Denk hierbij aan een doorlooptijd vanaf 2 weken.

2. Outlet-selectie

Een Post Launch Evaluator vindt plaats op de winkelvloer. Bamboo Brands heeft een eigen netwerk van meer dan 360 outlets in heel Europa. Dit type onderzoek is dan ook uitvoerbaar in elk Europees land en elke retailformule.

3. Veldwerk en monitoring

Een Post Launch Evaluator kan zowel kwalitatief als kwantitatief van aard zijn. Kies uit een Discovery Assessment (kwalitatief), een In-Home User Assessment (kwalitatief) of een Validation Assessment (kwantitatief). Uiteraard kun je meerdere methoden combineren in één onderzoek.

4. Analyse en rapportage

Nadat we voldoende kwalitatieve en/of kwantitatieve inzichten hebben verzameld, gaat de Research Expert aan de slag met de analyse. Het resultaat: inzicht in de oorzaak van tegenvallende rotaties én concrete actiepunten om jouw concept tijdig te optimaliseren.

5. Validatie en advies

Tijdens een presentatie geven we duiding aan de resultaten. Daarnaast ontvang je adviespunten om je concept te optimaliseren. Wij begrijpen de uitdagingen waar je voor staat en denken met je mee om snel vervolgstappen te zetten.

Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailers in Europa

Wil je een in-home test in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste retailer uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen
Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailers in Europa

Wil je een Post Launch Evaluator in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste retailer uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen

Testimonials

barleduc_thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
unilever testimonial

Simone Pieters 

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."


yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

 “Het team van Bamboo Brands heeft veel kennis van het retaillandschap en weet daardoor de juiste vragen te stellen. Dit is echt een pluspunt ten aanzien van andere onderzoekspartijen. Ook kunnen we met deze onderzoeksopzet in een zo vroeg mogelijk stadium testen, op product-, categorie- en verpakkingsniveau.”