Bamboo Brands kwalitatief onderzoek

Discovery Assessment

In-store kwalitatief onderzoek

Bij een Discovery Assessment verzorgen we kwalitatief onderzoek in de vorm van interviews met consumenten in de supermarkt. Zo krijg je empirische inzichten over gedrag, motieven en attituden van shoppers. Ook ontdek je waardevolle verbeterpunten, voor een succesvol eindproduct!

Reduceer onzekerheid

Krijg diepgaande shopperinzichten

364 outlets

Europees netwerk 

Ontzorging van A tot Z

Van prototype tot logistiek

Onze aanpak:

Voorbereiding

Tijdens een gezamenlijke kick-off bespreken we de gewenste doelgroep, de belangrijkste vraagpunten en de randvoorwaarden voor de testwinkels/-outlets. Vervolgens gaan wij aan de slag met de interviewguide. Doorgaans neemt een Discovery Assessment in totaal 4 weken in beslag.

Projectmanagement

Tijdens het hele proces ontzorgen wij je volledig, van winkelmanagement tot logistiek. Desgewenst ondersteunen we bij de creatie van drukwerk en prototypen. Bamboo Brands heeft een netwerk van 360+ outlets in heel Europa. Ook beschikken we over een eigen logistiek centrum (frozen/chilled/ambient). Wij staan garant voor een succesvol verloop.

Veldwerk en monitoring

Onder leiding van een ervaren Research Expert gaan onze getrainde onderzoekers in gesprek met shoppers op de testlocaties. Met als leidraad de afgestemde interviewguide. De onderzoekers rapporteren de antwoorden live, zodat de Research Expert kan monitoren en bijsturen. Tijdens de veldwerkdagen ontvang je updates over de voortgang en eerste inzichten.

Analyse en validatie

Na het ophalen van voldoende kwalitatieve inzichten gaat de Research Expert aan de slag met de analyse. Hiervoor gebruiken we kwalitatieve analysesoftware, waarbij we op gestructureerde wijze op zoek gaan naar patronen in de data. Het resultaat: feitelijke inzichten die antwoord geven op elke hoofdvraag.

Advies 

Tijdens een interactieve eindpresentatie geven we duiding aan de rapportages, ondersteund met quotes van respondenten. Ook krijg je advies om je concept te optimaliseren. Het resultaat: inzicht in de potentie van jouw concept en feitelijke onderbouwing voor het commerciële besluitvormingsproces.

Dit combineren met kwantitatieve inzichten?

Ga voor een Full Concept Assessment

full-combination-assessment-300-x-300-px-1

Meer weten? Plan je afspraak. 

Welke aspecten wil je onderzoeken?

Category

Discovery Assessment

Portfolio

Discovery Assessment

Price

Discovery Assessment

Shelf

Discovery Assessment

Design

Discovery Assessment

Concept

Discovery Assessment
Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ outlets in Europa

Wil je een kwalitatief onderzoek in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste outlet uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • vrijetijdslocaties
  • high end bars
  • cateringlocaties
  • drogisterijen

Welke aspecten wil je onderzoeken?

Category

Category Discovery Assessment Marktonderzoek Bamboo Brands

Portfolio

Portfolio Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ outlets in Europa

Wil je een kwalitatief onderzoek in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste outlet uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • vrijetijdslocaties
  • high end bars
  • cateringlocaties
  • drogisterijen

Testimonials

Huub Klijs Cloetta
"Met een Design Discovery Assessment heeft Bamboo Brands een nieuw verpakkingsdesign getoetst onder de categoriegebruikers. Dit zorgde voor een mooie verdieping van ons online onderzoek."

Vinay Dharampal Royal Smilde

"Bamboo Brands heeft ons geholpen met een Concept Discovery Assesment van twee concepten in twee verschillende categorieën. Ze hebben het project snel en met veel daadkracht opgepakt."

Simone Pieters The Kraft Heinz Company
"Bamboo Brands heeft voor ons in Italië een Design Discovery Assessment uitgevoerd voor een nieuwe verpakking. We kijken terug op een prettige samenwerking."
Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie-inspiratie opdoen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Vul je gegevens in: