Bamboo Brands kwalitatief onderzoek

Price Discovery Assessment

Vind het optimale prijspunt

Met een Price Discovery Assessment vind je het optimale prijspunt via kwalitatieve interviews met consumenten. Dit prijsonderzoek vindt altijd in de supermarkt plaats, voor de meest empirische inzichten. Ontdek meer over dit unieke prijsonderzoek.

Price Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Hoe werkt een prijsonderzoek?

Bamboo Brands heeft een digitale onderzoekstool ontwikkeld waarmee je het optimale prijspunt kunt bepalen. Dit onderzoek kan in meerdere supermarkten tegelijk plaatsvinden. We beschikken over een groot netwerk van retailers (alle formules) in Europa. Het voordeel van dit prijsonderzoek:


  • Shoppers worden geselecteerd op basis van shopgedrag en categorie
  • Bij meerdere retailformules tegelijk uit te voeren (ook internationaal)
  • Het resultaat: empirische inzichten gebaseerd op consumentengedrag

1. Consumenten worden geobserveerd en geselecteerd op basis van koopgedrag in een categorie.


2. Deelnemers krijgen een scherm te zien met een reeks producten.

3. De reeks bevat het testproduct en de belangrijkste concurrenten, met bijbehorende prijzen.

4. Vervolgens wordt in stapjes de prijs van het testproduct automatisch verhoogd.

5. De consument kiest bij elke stap voor welk product hij zou aanschaffen.

Supermarket shelf market research

De resultaten geven heldere representatieve resultaten met voldoende feitelijke onderbouwing. Op deze manier krijg je inzichtelijk op welk prijspunt de consument overstapt naar een ander product. Zo bepaal je het optimale prijspunt: de maximale prijs dat de consument bereid is om voor jouw product te betalen. Aanvullend krijg je adviezen en aanbevelingen voor je prijsvisie.

Inzichten op basis van consumentengedrag

Ruime keuze in winkelselectie, in hele EU
Aanvullend advies voor je prijsvisie

Price Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Price Validation Assessment

Met dit kwantitatieve onderzoek meet je het effect van een prijswijziging op de rotatiecijfers. Zo krijg je inzichten op consumentengedrag, ook ten aanzien van de concurrentie.

Category Discovery Assessment Marktonderzoek Bamboo Brands

Category Discovery Assesment

Wil je ook diepgaande, kwalitatieve inzichten krijgen op categorieniveau? Met een Category Discovery Assessment bevragen we shoppers in de juiste categorie.

Mix en match jouw onderzoek:

Wil jij succesvol innoveren? Let's talk!

Ontdek de mogelijkheden

Audrey Jackson-Pownall FrieslandCampina
"We hebben Bamboo Brands aangesteld om een in-store test voor onze Franse organisatie uit te voeren. De doelstellingen van deze test waren om het potentieel van ons nieuwe concept / nieuwe merk in 'real life' te valideren en daarnaast de optimale plaats in de winkel, op het schap, prijspunten en conceptpositionering te bepalen."

Vinay Dharampal Royal Smilde

"Bamboo Brands heeft ons geholpen met een in-store Discovery Assessment van twee concepten in twee verschillende categorieën. Het werken met gehele Bamboo Brands-team is zeer plezierig en ze zijn erg flexibel. De resultaten waren erg verrassend en positief om er intern een vervolg aan te geven."
Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie-inspiratie ontvangen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Laat je gegevens achter: