Category Discovery Assessment

In-store kwalitatief onderzoek

Met een Category Discovery Assessment krijg je kwalitatieve inzichten voor jouw categorievisie. Zo breng je de shopper decision tree (beter) in kaart en ontdek je in welke categorie jouw innovatie het beste past. 
Category Discovery Assessment Marktonderzoek Bamboo Brands

Hoe werkt het?

Een Category Discovery Assessment is een kwalitatief onderzoek waarbij onze marktonderzoekers in gesprek gaan met consumenten. Deze rijke, diepgaande inzichten helpen jou om categorievragen te beantwoorden en desgewenst je nieuwe innovatie te optimaliseren. Zo reduceer je onzekerheid en risico tijdens het innovatieproces én krijg je solide argumenten voor je business case.

Interview consumentengedrag

Wat is jouw categorievraag?

Een Category Discovery Assessment geeft antwoord op vraagstukken als:

  • Hoe ziet het keuzeproces eruit voor verschillende shopperprofielen?
  • Wat zijn de categorieverschillen tussen verschillende retailers zoals Albert Heijn en Jumbo?
  • In welke categorie past mijn productinnovatie het beste?
In verschillende landen tegelijk uit te voeren

Europees logistiek netwerk  (houdbaar, koel- en vriestransport)

Uitgevoerd door getrainde marktonderzoekers

Combineer dit onderzoek met:

Category Discovery Assessment Marktonderzoek Bamboo Brands

Category Validation Assessment

Verstevig je business case met kwantitatieve data, door aanvullend een Category Validation Assessment te doen.
Concept Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Concept Discovery Assessment

Krijg een deep-dive in je concept door een categorie-onderzoek te combineren met een Concept Discovery Assessment.

Testimonials

barleduc_thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
unilever testimonial

Simone Pieters 

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."


yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

 “Het team van Bamboo Brands heeft veel kennis van het retaillandschap en weet daardoor de juiste vragen te stellen. Dit is echt een pluspunt ten aanzien van andere onderzoekspartijen. Ook kunnen we met deze onderzoeksopzet in een zo vroeg mogelijk stadium testen, op product-, categorie- en verpakkingsniveau.”

Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie inspiratie ontvangen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Laat je gegevens achter: