Bamboo Brands kwalitatief onderzoek

Shelf Discovery Assessment

Vind de beste schappositie

Hoe bepaal je voor jouw innovatie de beste plek in het schap? Met een Shelf Discovery Assessment brengen we jou de feiten. Dit kwalitatieve onderzoek vindt altijd in de supermarkt plaats, voor 100% feitelijke inzichten

Shelf Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Hoe werkt een kwalitatief schaponderzoek?

Een Shelf Discovery Assessment is een kwalitatief onderzoek in de vorm van in-store interviews. Dit onderzoek neemt doorgaans 1 tot 2 weken tijd in beslag, van de aftrap tot en met de eindpresentatie. Een schaponderzoek geeft antwoord op vragen als:

  • Welk schapvoorstel scoort het beste bij consumenten?
  • Op welk schap verwacht de consument mijn product (in een ander EU-land)?
  • Is mijn innovatie geschikt voor het gekoelde schap of het deli-schap?

Inzichten op basis van consumentengedrag

Ruime keuze in winkelselectie, in hele EU
Aanvullend advies voor je schapvisie

Combineer dit onderzoek met:

Price Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Price Discovery Assessment

Wil jij ook het optimale prijspunt vinden voor je productinnovatie? Met een Price Discovery Assessment vind je het beste prijspunt. Hiervoor werkt Bamboo Brands met een digitale pricingtool, in de supermarkt.

Concept Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Concept Discovery Assessment

Wil jij ook ontdekken of jouw product op conceptniveau resoneert bij je doelgroepen? Met een Concept Discovery Assessment krijg je empirische inzichten op basis van interviews met consumenten.

Testimonials

barleduc_thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
unilever testimonial

Simone Pieters 

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."


yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

 “Het team van Bamboo Brands heeft veel kennis van het retaillandschap en weet daardoor de juiste vragen te stellen. Dit is echt een pluspunt ten aanzien van andere onderzoekspartijen. Ook kunnen we met deze onderzoeksopzet in een zo vroeg mogelijk stadium testen, op product-, categorie- en verpakkingsniveau.”

Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie-inspiratie ontvangen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Laat je gegevens achter: