Hero test babyvoedingconcept in Nederland en België

Hero test babyvoedingconcept in Nederland en België

Hero wilde een nieuw concept in het babyvoedingschap testen in Nederland en België. Hiervoor heeft Bamboo Brands een Validation Assessment uitgevoerd in beide landen. Lees de ervaring van Esmee Roovers, Junior Brand Manager Baby bij Hero.

Voor dit Validation Assessment hebben we de volledige productrange een x aantal weken in het winkelschap geplaatst, bij retailers in Nederland en België. Op deze manier hebben we voldoende datapunten verzameld om uitspraken te doen over de schapwaardigheid van het concept, ook ten aanzien van concurrerende producten in dezelfde categorie.

Esmee Roovers blikt terug op een succesvol onderzoek: “Bamboo Brands schakelde snel waardoor het Validation Assessment snel uitgevoerd kon worden. Daarnaast houden ze je goed op de hoogte en de wekelijkse updates waren erg interessant. Het dashboard dat ze beschikbaar stelden was overzichtelijk en als we extra vragen over de data hadden dan pakten ze dit proactief op. Ik heb de samenwerking als erg prettig ervaren!”

Meer klantervaringen vind je hier.

Over schapwaardigheid

Met een Validation Assessment zoals deze kun je testen of jouw product schapwaardig ofwel ‘levensvatbaar’ is. Maar wat verstaan we precies onder schapwaardigheid, en hoe meten we dat? In dit artikel leggen we het uit. 

Meer weten?

De resultaten van dit onderzoek behoren toe aan onze opdrachtgever. Wil je meer weten over hoe wij empirisch (real life) testen? Of wil je een frisse blik op een innovatievraagstuk in jouw organisatie? Neem contact op met Managing Director Theo Toering, via theo@bamboobrands.com. Of lees meer over Discovery Assessments, Validation Assessments of het Full Concept Assessment.

Over de schrijver
Theo Toering is Founder & Managing Director of Bamboo Brands B.V.