Marktonderzoeksbureau

Zoek je een marktonderzoeksbureau in FMCG? 

Ben je op zoek naar een marktonderzoeksbureau om jouw FMCG-innovaties te testen? Met onze onderzoeksmethoden en tools innoveer je b​​​​eter, sneller en duurzamer. We werken anders dan traditionele marktonderzoeksbureaus. Lees meer over onze unieke aanpak.
Bamboo Brands kwalitatief onderzoek

Géén marktonderzoeksbureau


Bamboo Brands is eigenlijk geen marktonderzoeksbureau, omdat we niet op de manier werken zoals de meeste marktonderzoeksbureaus dat doen. Onze onderzoeken vinden altijd op de winkelvloer plaats, daar waar de consument de keuze maakt om een product al dan niet te kopen.


Deze realistische testomgeving levert feitelijke inzichten op over consumentengedrag. 

interviewer in supermarkt

Waarom we het anders doen

We zien dat veel marktonderzoeksbureaus hun resultaten baseren op meningen van consumenten, terwijl die meningen weinig zeggen over het daadwerkelijke gedrag. 

Een consument kan bijvoorbeeld in een enquête aangeven dat hij positief staat tegenover jouw nieuwe concept, maar in de winkel uiteindelijk een ander product kiezen. We spreken dan van een intention-behaviour gap.

Onze methoden bij marktonderzoek

Concept Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Discovery Assessment

Bij kwalitatief onderzoek (Discovery Assessment) gaan we op de winkelvloer in gesprek met consumenten.


Validation Assessment

Bij kwantitatief onderzoek (Validation Assessment) plaatsen we jouw productinnovatie een x aantal weken in het schap, zodat we verkoopdata kunnen meten en analyseren.

Voordelen

Volledige ontzorging van A tot Z

Wij nemen alles voor jou uit handen, van de creatie van prototypen tot logistiek.

In heel Europa actief

We hebben een netwerk van meer dan 360 outlets in heel Europa.

Real-life testomgeving

Verbeter de besluitvorming in jouw organisatie, gebaseerd op feiten over consumentengedrag.

Neem een kijkje achter de schermen

 

Nieuw e-paper: 10 innovatietips voor marketeers

Werk jij als marketeer of brand manager in een FMCG-bedrijf? En wil je graag frisse ideeën opdoen om het innovatieproces in jouw organisatie te verbeteren? Download dan ons nieuwste e-paper met 10 tips om mórgen al het verschil te maken.

50%
Nieuw e-paper: 10 innovatietips voor marketeers
Download ons e-paper om morgen al het verschil te maken!
Bamboo Brands mag mij op de hoogte houden van nieuws
Download e-paper
fmcg-e-paper2

Testimonials

Vincent van Meurs

Cloetta

"Executie valt of staat als je een Validation Assessment in 20 winkels tegelijk uitvoert. Wij zijn zeer positief over hoe Bamboo Brands dit heeft aangepakt."
Simone Pieters Kraft Heinz

Simone Pieters

The Kraft Heinz Company

"Bamboo Brands heeft voor ons in Italië een Design Discovery Assessment uitgevoerd voor een nieuwe verpakking. We kijken terug op een prettige samenwerking."

Audrey Jackson-Pownall
FrieslandCampina

"Bamboo Brands heeft uitstekend werk geleverd bij het managen van een Validation Assessment. Het team paste zich goed aan aan de vele veranderingen en uitdagingen die op onze weg kwamen."

Plan je afspraak in

Wil je meer weten over hoe wij empirisch (real life) testen? Of wil je een frisse blik op een innovatievraagstuk in jouw organisatie?



Of neem direct contact op