Marktonderzoeksbureau

Zoek je een marktonderzoeksbureau in FMCG? 

Ben je op zoek naar een marktonderzoeksbureau om jouw FMCG-innovaties te testen? Met onze onderzoeksmethoden en tools innoveer je b​​​​eter, sneller en duurzamer. We werken anders dan traditionele marktonderzoeksbureaus. Lees meer over onze unieke aanpak.
Bamboo Brands kwalitatief onderzoek

Géén marktonderzoeksbureau


Bamboo Brands is eigenlijk geen marktonderzoeksbureau, omdat we niet op de manier werken zoals de meeste marktonderzoeksbureaus dat doen. Onze onderzoeken vinden altijd op de winkelvloer plaats, daar waar de consument de keuze maakt om een product al dan niet te kopen.


Deze realistische testomgeving levert feitelijke inzichten op over consumentengedrag. 

interviewer in supermarkt

Waarom we het anders doen

We zien dat veel marktonderzoeksbureaus hun resultaten baseren op meningen van consumenten, terwijl die meningen weinig zeggen over het daadwerkelijke gedrag. 

Een consument kan bijvoorbeeld in een enquête aangeven dat hij positief staat tegenover jouw nieuwe concept, maar in de winkel uiteindelijk een ander product kiezen. We spreken dan van een intention-behaviour gap.

Onze methoden bij marktonderzoek

Discovery Assessment I Search

Discovery Assessment

Ontdek de potentie van jouw innovatie op basis van interviews met consumenten in de supermarkt.
Validation Assessment I Papers

Validation Assessment 

Test jouw innovatie op het winkelschap en ontdek het succes van jouw innovatie, gebaseerd op kwantitatieve data.
Full Concept Assessment

Full Concept Assessment

Test jouw innovatie 360 graden door een combinatie van een kwalitatief en kwantitatief onderzoek.
Post Launch Evaluator

Post Launch Evaluator

Staat jouw innovatie al op het schap, maar presteert het niet naar verwachting? Na dit onderzoek weet je aan welke knoppen je kunt draaien om je concept tijdig te optimaliseren.

In-Home User Assessment

Altijd al willen weten hoe en wanneer de consument jouw product gebruikt na aankoop? Kies voor een in-home test en breng de volledige gebruikservaring in kaart.

In-Store Taste Assessment

Wil je ontdekken hoe consumenten de smaak van jouw product ervaren? Met een smaakonderzoek krijg je hier inzicht in.


Voordelen

Volledige ontzorging van A tot Z

Wij nemen alles voor jou uit handen, van de creatie van prototypen tot logistiek.

In heel Europa actief

We hebben een netwerk van meer dan 360 retailers in heel Europa.

Real-life testomgeving

Verbeter de besluitvorming in jouw organisatie, gebaseerd op feiten over consumentengedrag.

Neem een kijkje achter de schermen

 

Nieuw e-paper: 10 innovatietips voor marketeers

Werk jij als marketeer of brand manager in een FMCG-bedrijf? En wil je graag frisse ideeën opdoen om het innovatieproces in jouw organisatie te verbeteren? Download dan ons nieuwste e-paper met 10 tips om mórgen al het verschil te maken.

50%
Nieuw e-paper: 10 innovatietips voor marketeers
Download ons e-paper om morgen al het verschil te maken!
Bamboo Brands mag mij op de hoogte houden van nieuws
Download e-paper
fmcg-e-paper2

Testimonials

barleduc_thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
unilever testimonial

Simone Pieters 

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."


yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

 “Het team van Bamboo Brands heeft veel kennis van het retaillandschap en weet daardoor de juiste vragen te stellen. Dit is echt een pluspunt ten aanzien van andere onderzoekspartijen. Ook kunnen we met deze onderzoeksopzet in een zo vroeg mogelijk stadium testen, op product-, categorie- en verpakkingsniveau.”

Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie-inspiratie opdoen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Vul je gegevens in: