“Welk probleem los je op voor de consument? Bedrijven in de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) sector zouden zich deze vraag vaker moeten stellen bij het ontwikkelen van innovaties. In de praktijk beginnen veel bedrijven met productontwikkeling en testen dan pas of het nieuwe product nut of interesse voor de consument. Zonde van hun tijd en geld.
Wij adviseren FMCG bedrijven over marketing, category management, sales en commerciële vraagstukken. In Nederland hebben wij een netwerk van meer dan 100 Albert Heijn, Jumbo en Plus winkels waar we nieuwe concepten kunnen testen. We richten ons altijd op het gedrag - en niet de mening - van consumenten.
Op aanraden van een van onze klanten zijn we zes maanden na de oprichting van Bamboo Brands (2019) lid geworden van Foodvalley. Vanwege hun focus op innovatie en omdat we geloven in de kracht van netwerken. We hopen dat we bedrijven uit het Foodvalley-ecosysteem kunnen helpen om sneller en slimmer te innoveren. En onze kennis delen we graag met hen, bijvoorbeeld door presentaties over innovatie binnen retail.”