consument neemt deel aan smaakonderzoek

In-store Taste Assessment

Ontdek hoe consumenten de smaak van je product ervaren

Wil je ontdekken hoe consumenten de smaak van jouw product ervaren? Met een smaakonderzoek krijg je hier inzicht in, desgewenst ten aanzien van concurrerende items. Ook krijg je een aanvullend advies met concrete actiepunten voor verbetering.


Wat is een In-store Taste Assessment?

Een In-store Taste Assessment is een kwalitatief smaakonderzoek dat plaatsvindt voor zowel nieuwe als bestaande concepten.

Uniek aan deze methode is de real-life testomgeving. Onze onderzoekers benaderen consumenten op de winkelvloer, in de periferie van het schap (minimaal 7 meter afstand).

Dankzij deze realistische setting krijg je onbevooroordeelde reacties en betrouwbare inzichten.

consument neemt deel aan smaakonderzoek

Voordelen

    • Respondenten zijn 100% categoriekopers
    • Er vindt geen bias plaats, dankzij de real-life testomgeving
    • Garantie op ideale proefomstandigheden (geconditioneerd proeven)
    • Exclusieve smaaktest: elke respondent proeft slechts 1 variant.
    • Tailor-made aanpak, met minimale garantie op N=60

Wat levert het op?

Je krijgt een helder beeld van de smaakbeleving van jouw product bij jouw doelgroep. Na dit onderzoek weet je aan welke knoppen je kunt draaien om de smaakbeleving van je product waar mogelijk te verbeteren. Ook krijg je (desgewenst) inzicht in de voorkeuren van consumenten ten aanzien van concurrerende merken en/of private label-producten.
Ik wil meer weten
Maak een afspraak
discovery-assessment-foto-winkelend-publiek-1discovery-assessment-foto-winkelend-publiek-1

Mogelijke onderzoeksvragen

  • Wat is de smaakbeleving van consumenten?
  • Welke smaakvarianten hebben de voorkeur bij consumenten?
  • Wat is de smaakervaring ten opzichte van concurrenten / private label?
  • Welke suggesties heeft de consument voor verbetering?
  • Hoe consistent is de smaakbeleving tussen verschillende consumentengroepen?

Onze werkwijze in 5 stappen:

1. Set-up & planning

Op basis van jouw wensen en onderzoeksvragen stellen we een onderzoek op maat samen, met een sluitende planning. De doorlooptijd bedraagt doorgaans 2 weken.

2. Outlet-selectie

Het onderzoek vindt plaats op de winkelvloer. Bamboo Brands heeft een eigen netwerk van meer dan 360 outlets in heel Europa. Ook ontzorgen we je op logistiek niveau (gekoeld mogelijk).

3. Veldwerk en monitoring

Een In-store Taste Assessment is een kwalitatief onderzoek, waarbij je garantie hebt op minimaal 60 respondenten. De onderzoeksopzet is altijd exclusief, wat inhoudt dat consumenten maximaal één smaakvariant proeven, voor de meest pure inzichten.

4. Analyse & rapportage

Nadat we voldoende kwalitatieve inzichten hebben verzameld, gaat onze Research Expert aan de slag met de analyse. Het resultaat: inzicht in de smaakbeleving van jouw concept(en) én concrete actiepunten voor optimalisatie.

5. Validatie & advies

Tijdens een presentatie geven we duiding aan de resultaten. Daarnaast ontvang je adviespunten om je concept te optimaliseren. Ons team begrijpt de uitdagingen waar je voor staat en denkt mee over jouw vervolgstappen.

Combineer een smaakonderzoek met:

Concept Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Post Launch Evaluator

Met dit kwalitatieve onderzoek krijg je inzicht in verbeterkansen voor bestaande concepten.


Discovery Assessment

Met een Discovery Assessment krijg je diepgaande inzichten over gedrag, attituden en motieven van shoppers ten aanzien van jouw concept.

Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailers in Europa

Wil je een Post Launch Evaluator in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste retailer uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen
Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailer in Europa

Wil je een in-home test in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste retailers uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen

Testimonials

barleduc_thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
unilever testimonial

Simone Pieters 

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."


yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

 “Het team van Bamboo Brands heeft veel kennis van het retaillandschap en weet daardoor de juiste vragen te stellen. Dit is echt een pluspunt ten aanzien van andere onderzoekspartijen. Ook kunnen we met deze onderzoeksopzet in een zo vroeg mogelijk stadium testen, op product-, categorie- en verpakkingsniveau.”