In hom euser assessments

In-Home User Assessment

Benieuwd hoe de consument jouw product écht ervaart?

Altijd al willen weten hoe en wanneer de consument jouw product gebruikt na aankoop? Wil je verbeterpunten ontdekken op het gebied van geur, smaak of juist de verpakking? Kies voor een in-home test en breng de volledige gebruikservaring in kaart.

Wanneer kies je voor een in-home test?

Bevindt jouw product zich in de laatste ontwikkelfase? En wil je het laten testen door jouw potentiële doelgroep? Dan is een in-home test een uitstekende tool. Hiermee krijg je inzicht in:

  • Het gebruiksmoment na aankoop
  • Het gebruiksgemak van het concept  
  • De gebruikswijze en/of bereidingswijze
  • Sensorische aspecten (geur, gevoel, structuur, smaak)
  • De aankoopintentie ná consumptie

Selectie van relevante respondenten

Garantie op categoriekopers

Ontzorging van A tot Z

Van prototype tot logistiek 

Real-life testomgeving, in de winkel én thuis

Voor waarheidsgetrouwe inzichten

Wat typeert onze methode?

Uniek aan het In-Home User Assessment is dat we starten op de winkelvloer. Daar werven we respondenten op basis van hun shoppergedrag in een bepaalde categorie. Dankzij de zorgvuldige selectie krijg je de meest relevante inzichten over jouw concept.

Onze werkwijze in 6 stappen:

1. Methode & set-up

Samen stemmen we de gewenste doelgroep af en bespreken we de belangrijkste vraagpunten en randvoorwaarden voor de winkelselectie. Ons team is flexibel en schikt zich graag naar jouw tijdlijnen. 

2. Outlet-selectie en prototypen

Bij onze in-home test word je volledig ontzorgd, van winkelmanagement tot logistiek. Desgewenst ondersteunen we bij de creatie van drukwerk en prototypen. Bamboo Brands heeft een netwerk van 360+ outlets in heel Europa en beschikt over een eigen logistiek centrum (frozen/chilled/ambient).

3. Respondentenselectie

Uniek aan dit type in-home test is dat we starten op de winkelvloer, waar we respondenten werven op basis van shoppergedrag in de door jou gekozen categorie. Als de in-home test onderdeel van een breder onderzoek, dan bevragen we consumenten eerst ook over de verwachtingen van het product.

4. In-home test

Respondenten krijgen een productexemplaar mee naar huis om te testen. Ze kiezen zelf een moment om het product te gebruiken en beoordelen. Hierdoor waarborgen we een realistische testomgeving. Na het gebruiksmoment nemen we een telefonisch interview af om de ervaring te toetsen. Tot slot delen respondenten een QR-code met een foto van het reallife gebruiksmoment.

5. Analyse en rapportage

Na het ophalen van voldoende kwalitatieve inzichten gaat de Research Expert aan de slag met de analyse. Het resultaat: feitelijke inzichten over de gebruikservaring van jouw product, ook ten aanzien van de verwachtingen van de consument.

6. Validatie en advies

Tijdens een presentatie geven we duiding aan de resultaten van de in-home test, ondersteund met foto’s en quotes van respondenten. Ook krijg je adviespunten om je concept te optimaliseren. Het resultaat: inzicht in de potentie van jouw concept en feitelijke onderbouwing voor het commerciële besluitvormingsproces.

Combineer een in-home test met:

Concept Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Discovery Assessment

Wil je het proces van aankoop tot gebruik in kaart brengen? Combineer een in-home test met een breder kwalitatief onderzoek in de vorm van een Discovery Assessment.  

Full Concept Assessment

Met een Full Concept Assessment test je jouw innovatie zowel kwalitatief als kwantitatief, op het winkelschap én thuis bij de consument. Zo breng je de gehele Shopper Journey in kaart. 

Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailers in Europa

Wil je een in-home test in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste retailer uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen
Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailers in Europa

Wil je een in-home test in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek in elke gewenste retailer uitvoeren, zoals:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen

Testimonials

barleduc_thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
unilever testimonial

Simone Pieters 

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."


yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

 “Het team van Bamboo Brands heeft veel kennis van het retaillandschap en weet daardoor de juiste vragen te stellen. Dit is echt een pluspunt ten aanzien van andere onderzoekspartijen. Ook kunnen we met deze onderzoeksopzet in een zo vroeg mogelijk stadium testen, op product-, categorie- en verpakkingsniveau.”