Met een Price Discovery Assessment vind je het optimale prijspunt via kwalitatieve interviews met consumenten. Dit prijsonderzoek vindt altijd in de supermarkt plaats, voor de meest empirische inzichten. Ontdek meer over dit unieke prijsonderzoek.
Met een Price Discovery Assessment vind je het optimale prijspunt via kwalitatieve interviews met consumenten. Dit prijsonderzoek vindt altijd in de supermarkt plaats, voor de meest empirische inzichten. Ontdek meer over dit unieke prijsonderzoek.
Hoe werkt een prijsonderzoek?
Bamboo Brands heeft een digitale onderzoekstool ontwikkeld waarmee je het optimale prijspunt kunt bepalen. Dit onderzoek kan in meerdere supermarkten tegelijk plaatsvinden. We beschikken over een groot netwerk van retailers (alle formules) in Europa. Het voordeel van dit prijsonderzoek:
1. Consumenten worden geobserveerd en geselecteerd op basis van koopgedrag in een categorie.
2. Deelnemers krijgen een scherm te zien met een reeks producten.
3. De reeks bevat het testproduct en de belangrijkste concurrenten, met bijbehorende prijzen.
4. Vervolgens wordt in stapjes de prijs van het testproduct automatisch verhoogd.
5. De consument kiest bij elke stap voor welk product hij zou aanschaffen.
De resultaten geven heldere representatieve resultaten met voldoende feitelijke onderbouwing. Op deze manier krijg je inzichtelijk op welk prijspunt de consument overstapt naar een ander product. Zo bepaal je het optimale prijspunt: de maximale prijs dat de consument bereid is om voor jouw product te betalen. Aanvullend krijg je adviezen en aanbevelingen voor je prijsvisie.
Inzichten op basis van consumentengedrag
Met dit kwantitatieve onderzoek meet je het effect van een prijswijziging op de rotatiecijfers. Zo krijg je inzichten op consumentengedrag, ook ten aanzien van de concurrentie.
Wil je ook diepgaande, kwalitatieve inzichten krijgen op categorieniveau? Met een Category Discovery Assessment bevragen we shoppers in de juiste categorie.
Simone Pieters
Unilever | Nederland
Thari Hesselink
Bar-le-Duc I Nederland
Meer innovatie-inspiratie ontvangen?
Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!
Laat je gegevens achter: