Bamboo Brands kwalitatief onderzoek

Price Discovery Assessment

Vind het optimale prijspunt

Met een Price Discovery Assessment vind je het optimale prijspunt via kwalitatieve interviews met consumenten. Dit prijsonderzoek vindt altijd in de supermarkt plaats, voor de meest empirische inzichten. Ontdek meer over dit unieke prijsonderzoek.

Price Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Hoe werkt een prijsonderzoek?

Bamboo Brands heeft een digitale onderzoekstool ontwikkeld waarmee je het optimale prijspunt kunt bepalen. Dit onderzoek kan in meerdere supermarkten tegelijk plaatsvinden. We beschikken over een groot netwerk van retailers (alle formules) in Europa. Het voordeel van dit prijsonderzoek:


  • Shoppers worden geselecteerd op basis van shopgedrag en categorie
  • Bij meerdere retailformules tegelijk uit te voeren (ook internationaal)
  • Het resultaat: empirische inzichten gebaseerd op consumentengedrag

Onze werkwijze in 5 stappen:

1. Consumenten worden geobserveerd en geselecteerd op basis van koopgedrag in een categorie.


2. Deelnemers krijgen een scherm te zien met een reeks producten.

3. De reeks bevat het testproduct en de belangrijkste concurrenten, met bijbehorende prijzen.

4. Vervolgens wordt in stapjes de prijs van het testproduct automatisch verhoogd.

5. De consument kiest bij elke stap voor welk product hij zou aanschaffen.

Supermarket shelf market research

Wat levert het op?

De resultaten geven heldere representatieve resultaten met voldoende feitelijke onderbouwing. Op deze manier krijg je inzichtelijk op welk prijspunt de consument overstapt naar een ander product. Zo bepaal je het optimale prijspunt: de maximale prijs dat de consument bereid is om voor jouw product te betalen. Aanvullend krijg je adviezen en aanbevelingen voor je prijsvisie.

Inzichten op basis van consumentengedrag

Ruime keuze in winkelselectie, in hele EU
Aanvullend advies voor je prijsvisie

Combineer dit onderzoek met:

Price Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Price Validation Assessment

Met dit kwantitatieve onderzoek meet je het effect van een prijswijziging op de rotatiecijfers. Zo krijg je inzichten op consumentengedrag, ook ten aanzien van de concurrentie.

Category Discovery Assessment Marktonderzoek Bamboo Brands

Category Discovery Assesment

Wil je ook diepgaande, kwalitatieve inzichten krijgen op categorieniveau? Met een Category Discovery Assessment bevragen we shoppers in de juiste categorie.

Testimonials

unilever testimonial

Simone Pieters 

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."

barleduc_thari

Thari Hesselink

Bar-le-Duc I Nederland

"Ik wist dat jullie op een andere manier onderzoek deden dan gebruikelijk. Dat is ook een van de redenen geweest dat ik met jullie in gesprek ben gegaan. Ik had in het begin twijfels of er tijdens het veldwerk voldoende kwalitatieve inzichten werden opgehaald, maar deze twijfel hebben jullie gelukkig weg weten te nemen en mij uiteindelijk van voldoende kwalitatieve inzichten weten te voorzien."
Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie-inspiratie ontvangen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Laat je gegevens achter: