Design Discovery Assessment voor Cloetta

Voor de introductie van een nieuwe verpakking heeft Bamboo Brands voor Cloetta een Design Discovery Assessment uitgevoerd. Dit kwalitatieve verpakkingsonderzoek leverde waardevolle inzichten op voor het innovatieteam van Cloetta. Lees de ervaring van Huub Klijs, Customer Marketing Manager bij Cloetta.

Huub Klijs vertelt: “Na een goede kick-off, waarin onze hypothesen en verwachtingen werden besproken, was Bamboo Brands in staat om binnen een aantal dagen een in-store Design Discovery Assessment uit te voeren om een nieuw verpakkingsdesign te toetsen onder de categoriegebruikers.

Direct na het onderzoek ontvingen wij al de topline resultaten. En een aantal dagen later stond de presentatie gepland om in detail door de verkregen inzichten te lopen. Het onderzoek van Bamboo Brands zorgde voor een mooie verdieping van ons online onderzoek.

De uitkomsten hebben ons dan ook geholpen om het verpakkingsdesign verder aan te scherpen én de volgende stap te zetten richting de uitrol van de innovatie. We kijken tevreden terug op de snelle doorlooptijd, veel flexibiliteit en prettige communicatie.”

Meer weten?

De resultaten van dit onderzoek behoren toe aan onze opdrachtgever. Meer testimonials vind je hier. Wil je ook een verpakkingsonderzoek laten doen? Of heb je een andere innovatievraagstuk waarbij we jou kunnen helpen? Neem contact op met Managing Director Theo Toering, via theo@bamboobrands.com. Of lees meer over Discovery Assessments, Validation Assessments of het Full Concept Assessment.

Over de schrijver
Theo Toering is Founder & Managing Director of Bamboo Brands B.V.