Bellen Bamboo Brands

Full Concept Assessment

360-graden onderzoek

Met een Full Concept Assessment test je jouw concept zowel kwalitatief als kwantitatief, op het winkelschap én thuis bij de consument. Zo breng je in één keer de volledige Shopper Journey in kaart. 

Reduceer onzekerheid

Voor een beter innovatieproces

Fact based data

Inzicht in consumentengedrag

Ontzorging van A tot Z

Van prototype tot logistiek

Dit assessment bestaat uit:

1. Discovery Assessment

Een kwalitatief onderzoek op de winkelvloer waarbij we in gesprek gaan met consumenten over het concept. We selecteren shoppers o.b.v. gedrag en categorie.


2. In-Home User Assessment

Respondenten in de supermarkten krijgen een sample mee naar huis om te testen. Na afloop worden ze gebeld om kwalitatieve inzichten te krijgen over hun ervaringen.

3. Validation Assessment

De laatste stap is de validatiefase. Hierbij plaatsen we het product in het gewenste winkelschap bij een ruime selectie winkels. Wekelijks bezoeken we de testlocaties om te bevoorraden en de rotatiecijfers op te halen.

Onze aanpak:

Voorbereiding

Bij de gezamenlijke kick-off stemmen we de hypotheses, planning en de randvoorwaarden voor de testopzet af. Vervolgens gaan wij aan de slag met de interviewguide (Discovery Assessment + In-home) en de outletselectie (Validation Assessment).

Veldwerk en datacollectie

Tijdens het hele proces ontzorgen wij je volledig, van winkelmanagement tot logistiek en eventuele actiecommunicatie. Bamboo Brands heeft een netwerk van 360+ outlets in heel Europa. Ook beschikken we over een eigen logistiek centrum (frozen/chilled/ambient). Wij staan garant voor een succesvol verloop!

Discovery Assessment + In-home Assessment

Bij het Discovery Assessment gaan onze getrainde onderzoekers in gesprek met shoppers op de testlocaties. Met als leidraad de afgestemde interviewguide. De onderzoekers rapporteren de antwoorden live, zodat de Research Expert kan monitoren en bijsturen. Tijdens de veldwerkdagen ontvang je updates over de voortgang en eerste inzichten.


Het In-home Assessment is een verdieping van het Discovery Assessment. Onze marktonderzoekers nemen telefonische interviews af bij respondenten die een productexemplaar hebben getest. Het resultaat: diepgaande inzichten over o.a. smaak, textuur, gebruiksmoment en aankoopbereidheid.

Validation Assessment

Vervolgens plaatsen we het product op de juiste plek in het geselecteerde aantal winkels. Wekelijks bevoorraden we de testlocaties en halen we de rotatiecijfers op – ook ten aanzien van de concurrentie. Tussentijds ontvang je een realtime dashboard waarin je de performance kunt monitoren, met toelichting door de Research Expert. 

Analyse en validatie

Na de testweken gaat de Research Expert aan de slag met de kwalitatieve en kwantitatieve analyse. Het resultaat: 360-graden inzicht in de potentie van jouw concept, gestoeld op feitelijke data over consumentengedrag.

Advies 

Tijdens de eindpresentatie geven we duiding aan de resultaten van het Discovery Assessment, het In-home Assessment en het Validation Assessment. Ook krijg je adviezen voor optimalisatie. Na afloop ontvang je het volledige rapport en het dashboard van het Validation Assessment. Hiermee heb je rijke inzichten om de commerciële besluitvorming te ondersteunen.
Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailers in Europa

Wil je een kwalitatief onderzoek in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek bij elke gewenste retailer uitvoeren. Denk bijvoorbeeld  aan:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen
Kwalitatief onderzoek Bamboo Brands

360+ retailers in Europa

Wil je een kwalitatief onderzoek in meerdere landen tegelijk uitvoeren? Of heb je een bepaalde winkelformule op het oog in een specifieke regio? Bamboo Brands kan het onderzoek bij elke gewenste retailer uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan:

  • supermarkten
  • tankstations
  • drogisterijen

Testimonials

yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

“Het onderzoek heeft ons en de fabrikant inzicht gegeven in de koopintentie, op zowel verpakkings- als productniveau. Ook zagen we – tegen onze verwachting in – dat de resultaten per retailer verschillend zijn. Dit heeft ons enorm geholpen om de business case te verstevigen naar klanten.”

Marius Tan 

The Kraft Heinz Company I Nederland

"Ons doel was om twee innovatieve concepten te testen met een Concept Validation Assessment. Hierdoor kregen wij op een snelle manier solide inzichten die ons verder hebben geholpen."


Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie inspiratie ontvangen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Laat je gegevens achter: