Bamboo Brands kwalitatief onderzoek

Concept Discovery Assessment

Test je concept op potentie

Wil jij kwalitatieve shopperinzichten krijgen over een nieuw concept? En wil je de besluitvorming in het innovatieproces verbeteren? Met een Concept Discovery Assessment ontdek je in een vroeg stadium de potentie van een nieuw concept. 

Concept Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Hoe werkt het?

Bij een Concept Discovery Assessment gaan onze marktonderzoekers met jouw doelgroepen in gesprek over het concept van je innovatie. Zo krijg je de meeste empirische inzichten. Het resultaat: inzichten waarmee je je e business case kunt onderbouwen én het besluitvormingsproces kunt verbeteren.

Supermarket shelf market research

Vragen in een concepttest

Een concepttest geeft antwoord op vraagstukken als:

  • Is mijn concept onderscheidend genoeg?
  • Komt mijn positionering goed over bij de shopper tijdens het aankoopmoment?
  • Ik twijfel over een aantal conceptrichtingen. Wat is de beste keuze?
Garantie op excellente executie in hele EU

Aanvullend advies voor je conceptvisie

Europees logistiek netwerk  (houdbaar, koel- en vriestransport)

Combineer dit onderzoek met:

Concept Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Concept Validation Assessment

Met dit kwantitatieve onderzoek test je of jouw concept levensvatbaar is. Dit is de volgende stap na een Concept Discovery Assessment.


Design Discovery Assessment marktonderzoek Bamboo Brands

Design Validation Assessment

Wil je ook het design van jouw nieuwe concept testen? Met een Design Validation Assessment kies je het beste design aan de hand van shopperinzichten.

Testimonials

unilever testimonial

Tamara Vieveen

Unilever | Nederland

"Het doel van het onderzoek was om een duidelijk beeld te krijgen van de consumenten reactie op het concept, en dat is gelukt! Bovendien zijn de resultaten praktisch toepasbaar. We hebben intern al stappen ondernomen om het concept verder te optimaliseren op basis van deze inzichten."
yicheng-li-tetra-pak

Yicheng Li 

Tetra Pak | Nederland

 “Het team van Bamboo Brands heeft veel kennis van het retaillandschap en weet daardoor de juiste vragen te stellen. Dit is echt een pluspunt ten aanzien van andere onderzoekspartijen. Ook kunnen we met deze onderzoeksopzet in een zo vroeg mogelijk stadium testen, op product-, categorie- en verpakkingsniveau.”
Theo Toering van Bamboo Brands geeft uitleg over foodwaste

Meer innovatie inspiratie ontvangen?

Meld je aan en krijg elke maand een update in je inbox!

Laat je gegevens achter: