Ontdek of je FMCG innovatie goed genoeg is om te kunnen introduceren. 

Een gratis FMCG innovatiescan waarin je ontdekt:

  • Wat de slagingskans (uitgedrukt in een percentage) van je huidige concept is
  • Een lijst met concrete actiepunten op het gebied van propositie, verpakking, prijs en promotie om je huidige concept te verbeteren
  • Mogelijk alternatieve routes – zoals het plaatsen van je concept in een ander schap – om het maximale uit je innovatie te halen

Meest gestelde vragen

Wat kan ik verwachten van de FMCG innovatiescan?

Tijdens de innovatiescan scannen we je innovatie op de meest voorkomende valkuilen van falende introducties. Deze scan is gebaseerd op 150+ in-store onderzoeken waarbij talloze innovaties in supermarkten zijn getest en onderzocht. Na deze scan weet je of je FMCG innovatie ‘schapwaardig’ is en wat je kunt doen om je concept te verbeteren.

Wanneer kan het interessant zijn om mijn innovatie te scannen?

De FMCG innovatiescan is vooral interessant wanneer je nog niet helemaal overtuigd bent van je innovatie. De scan helpt je inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van je concept. Bovendien krijg je een lijst met concrete actiepunten om ervoor te zorgen dat je met meer vertrouwen je innovatie kunt introduceren.

Moet ik iets voorbereiden?

Nee, je hoeft niets voor te bereiden. Aan het begin van de innovatiescan stellen we je enkele vragen over zaken als de propositie, het prijspunt en de categorie van je concept. Zodra we al deze zaken inzichtelijk hebben, lopen we je concept punt voor punt na om de sterke en zwakke punten te identificeren.

Vindt de FMCG innovatiescan online of fysiek plaats?

De FMCG innovatiescan vindt online plaats via een Teams-meeting. De meeting duurt ongeveer 40 minuten en je kunt zelf een dag en tijdstip inplannen.