{{maxHeight}}

Innovatie

FMCG Lean methodes voor het versnellen van merkgroei

Innovatie

Het innovatieproces bij A-merk fabrikanten is de laatste jaren meer risico avers geworden. Het verminderen van risico's is natuurlijk een belangrijk aspect, echter investeringen in tijd, risico en rendement is compleet uit het lood geslagen. Ga maar na:

  • Een gemiddeld project duurt ongeveer 3/4 tot een 1 jaar
  • Het gemiddeld aantal project deelnemers bedraagd gemiddeld 6 medewerkers
  • Faalratio van innovatie: 80% verdwijnt binnen één jaar van het schap
  • Bevestiging distributiedoelstelling (Bevestiging van listing met aantal winkels): uiterlijk 6 weken voor launch
  • Marketing ondersteuningsplan: Moet al voor 80% klaar zijn voor een handelspresentatie
  • Wil je het concept echt goed en op tijd ondersteunen, moet de AtL campagne helemaal ontwikkeld zijn (nog voordat de distributie bevestigd is)

Het innovatiesproces en daaraan gekoppeld de commerciële werkafspraken moeten veranderen om de ambities te realiseren.

Omdat innovatie zo'n belangrijk onderdeel is in het realiseren van merkgroei en ook een groot deel behelst van de werkzaamheden van commercianten bij een A-merk fabrikant hebben we hier een aantal specifieke methodes voor ontwikkeld om deze groei te versnellen.

Innovation Cost Analysis 

Altijd al willen weten wat het als bedrijf kost om innovaties te ontwikkelen? Wij hebben een methode ontwikkeld waarbij we in 2 dagdelen harde feiten kunnen opleveren wat de kosten zijn van het innovatie binnen het bedrijf. Daarnaast kijken we ook naar de opbrengsten en kunnen we op verzoek aanbevelingen doen om deze kosten significant te verlagen.

Innovation Pressure Cooker

Ook zo jaloers op die start-ups die alsmaar sneller lijken te innoveren en zich gedragen als ‘een vlinder in de boksring’? Wij helpen om die start up mentatily/proces in te bedden in je organisatie.

Innovaties - Schapwaardigheid

Bij Bamboo Brands hebben we een verfrissende kijk op hoe je procesmatig je innovatieproces kan verbeteren. Innoveren kost veel tijd en energie van een organisatie daarnaast verdwijnen 80% van de innovaties binnen een jaar al van de markt. Als je dit proces slagvaardiger kan maken kan je enorme productiviteitsslagen maken. Klik hier voor een recent interview met MarketingTribune wat goed uitlegt hoe we dit kunnen realiseren.

Lanceren van nieuwe producten/concepten

Een belangrijke introductie wat voor de komende jaren voor de grootste groei moet zorgen? Wij helpen je om scherp te stellen, je te ondersteunen waar nodig. Samen met je commerciële team zorgen we ervoor dat alle elementen van de introductie gechallenged worden ( War-rooms, voorbereidingen op introductiegesprekken bij retailers kunnen ook onderdeel zijn).

Wil je meer weten. Bel ons. We helpen je graag.

Theo Toering

Managing Director Bamboo Brands

0(031)6-41741990

Contact

Neem gerust contact op met ons. Vul onderstaande velden in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Bedankt voor uw bericht

We nemen z.s.m. contact met u op