{{maxHeight}}

Bamboo Brands

The FMCG Business Boost Company

Innovatie & Marketing, één en dezelfde?!

Wanneer het woord innovatie valt, dan wordt er vaak gezegd: "Wat hebben die jongens van marketing nou weer bedacht?!" In organisaties waar innovaties succesvol zijn, wordt deze zin op een positieve manier uitgesproken. Echter in organisaties waar innovaties vaker falen dan slagen, zal deze zin op een negatieve toon worden geuit.

Wat maakt het verschil dat een organisatie zich positief uit over innovaties en hun schouders eronder zetten versus organisaties die zich negatief uiten over innovaties en met de hakken in het zand gaan staan? Dat is hetgene waar wij ons bij Bamboo Brands mee bezig houden en na meer dan 100 verschillende innovatieprojecten bij verschillende A-merken te hebben mogen leiden kwamen wij telkens weer diezelfde rode draad tegen: Innovaties laat je niet groeien alleen in de marketing discipline. Innovaties moeten gedragen worden binnen het gehele bedrijf!

Maar waarom is dit eigenlijk zo? Waarom moet je iedereen winnen voor je project. Waarom zijn inkopers en R&D‘ers eigenlijk zo sceptisch als het om innovatie gaat. Weet je waarom….? Ze hebben gelijk! 80% van alle innovaties zijn binnen een jaar al van de markt!

Daarom is ons werkveld de gehele commerciele organisatie en niet alleen marketing. Die rode draad is dat commerciële afdelingen en met name het innovatieproces uitermate inefficiënt is geworden vandaag de dag. Ga maar na: van alle medewerkers die werken aan innovatie bij een A-merk is eigenlijk 80% van die tijd ineffëctief besteed aan falende innovaties.

Dit moet en kan ook anders vinden wij bij Bamboo Brands! Commercianten binnen een A-merk organisatie zijn meestal de motor achter het innovatie project. Met al haar energie proberen zij iedereen binnen de organisatie te winnen voor haar project en het project zo hoog mogelijk op de prioriteitenlijst te krijgen. Maar waarom alleen de focus leggen op het slagvaardiger maken van commercianten? We moeten het gehele proces anders inrichten en onze kostbare tijd efficienter in gaan richten voor iedereen die zich bezighoudt met innovatie. 

Onze FMCG Missie

Wij bij Bamboo Brands hebben als missie FCMG (food) bedrijven slagvaardiger te maken.

De retailwereld is in de afgelopen jaren heel snel veranderd, waarbij de verhoudingen tussen retailer en leverancier uit balans zijn geraakt. Hierbij heeft veelal de leverancier van producten aan het kortste eind getrokken. De druk op het leveren van nieuwe innovaties is verhoogd en tegelijkertijd is de kans om je innovatie te laten slagen verminderd bij retailers. Wij bij Bamboo Brands weten hoe dit anders kan en we de balans tussen leverancier en retailer weten te herstellen.

Onze FMCG Visie

Het FMCG marketingvak weer leuk en aspirationeel maken

Begin 2019 zijn we Bamboo Brands begonnen omdat we impact willen maken in ons vakgebied. Merken bouwen binnen FMCG is namelijk het mooiste vakgebied wat er bestaat. Alleen dat vakgebied is de laatste jaren ernstig onder druk komen te staan en veel van haar glans verloren. Waar nog tot een aantal jaar geleden de ultieme droom van de afgestudeerde marketing student was om bij één van de grote FMCG'ers te werken, is dat nu niet meer zo. Zij gaan liever werken bij start-ups die het ogenschijnlijk veel makkelijker hebben dan de grote merken, waar ze snel zichtbaar impact kunnen maken.

Wij van Bamboo Brands geloven dat marketing anders kan, effectiever, efficienter en leuker. Marketing draait om impact maken, en dat is wat we met Bamboo Brands bedrijven mee helpen...weer zichtbaar impact maken!

Contact

Neem gerust contact op met ons. Vul onderstaande velden in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Bedankt voor uw bericht

We nemen z.s.m. contact met u op